Algemene voorwaarden
Jane Huidzorg
1. Algemeen
1.1 In deze voorwaarden wordt onder ‘de huidtherapeuten’ verstaan alle medewerkers van Jane Huidzorg gevestigd aan Holterweg 108-D Colmschate. De huidtherapeuten zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH) en werkzaam conform de beroepscode van de NVH. De huidtherapeuten staan daarnaast geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici (KP).
1.2 In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt’ verstaan degene die de huidtherapeut opdracht geeft tot behandeling.
1.3 In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt’ tevens verstaan diens wettelijke vertegenwoordiger.
1.4 Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt en de huidtherapeut.
1.5 Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval de huidtherapeut voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
1.6 Op een geneeskundige behandelingsovereenkomst (ex Boek 7, titel 7, afdeling 5 van het Burgerlijk Wetboek) tussen de huidtherapeut en de cliënt is tevens de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst van toepassing (WGBO) en Algemene verordering gegevensbescherming (AVG) van toepassing.
1.7 De werking van artikel 7:404 en artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
2. Overeenkomst
2.1 De overeenkomst tussen de huidtherapeut en de cliënt omvat de opdracht van de cliënt aan de huidtherapeut tot al dan niet geneeskundige behandeling.
2.2 De huidtherapeut is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de cliënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.
2.3 Opzegging of opschorting van de overeenkomst is mogelijk indien de cliënt zich onbehoorlijk of onheus gedraagt jegens Jane Huidzorg of haar medewerkers of de aldaar werkzame vrijwilligers en/of jegens mede cliënten of hun bezoek.
3. Toestemming
3.1 De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandeling toestemming aan de huidtherapeut.
3.2 De huidtherapeut kan van de cliënt verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigd.
3.3 De toestemming van de cliënt omvat tevens de bevoegdheid van de huidtherapeut om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperking van hulppersonen namens de cliënt te aanvaarden. De huidtherapeut is niet aansprakelijk voor de keuze van de hulppersoon en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersoon, behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van de huidtherapeut.
3.4 In het geval de cliënt zijn toestemming weigert dan wel intrekt zal de huidtherapeut geen behandeling (meer) verrichten.
3.5 Bij een minderjarige (jonger dan 16 jaar) dient de ouder/voogd/wettelijk vertegenwoordiger toestemming te verlenen voor aanvang van de eerste behandeling.
4. Informatie
4.1 De cliënt dient de huidtherapeut op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.
5. Tarieven en zorgverzekering
5.1 Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van een kalenderjaar en kunnen jaarlijks worden aangepast.
5.2 De cliënt draagt er zelf zorg voor dat hij op de hoogte is of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Voorts is het de verantwoordelijkheid van de cliënt om facturen al dan niet bij zijn verzekeraar te declareren.
6. Betaling
6.1 De cliënt betaalt direct na de behandeling per pinbetaling of contant (graag gepast betalen).
6.2 Ongeacht of de factuur door de verzekeraar wordt vergoed, blijft de cliënt te allen tijde gehouden tot volledige en tijdige betaling van de factuur.
6.3 In het geval de cliënt de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in verzuim. De huidtherapeut is alsdan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij de cliënt in rekening te brengen. De huidtherapeut is tevens bevoegd incassomaatregelen te nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (met inbegrip van de buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de cliënt.
6.4 Bij betalingsachterstand is de huidtherapeut bevoegd om verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen contante betaling, tenzij de hoogte van de betalingsachterstand, de noodzaak tot huidtherapeutische behandeling of de spoedeisendheid zich hiertegen verzet.
6.5 De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de cliënt een klacht tegen de huidtherapeut indient over de factuur en/of de behandeling, tenzij de huidtherapeut instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.
6.6 De betalingsverplichting vervalt niet als de cliënt de overeenkomst beëindigt of de huidtherapeut verzoekt om de behandeling aan een ander over te dragen.
7. Annulering
7.1 In het geval de cliënt verhinderd is voor een afspraak dient hij dit uiterlijk vierentwintig (24) uur van tevoren bij de huidtherapeut af te zeggen.
7.2 Afspraken kunnen telefonisch of per e-mail worden geannuleerd. De annulering wordt door de huidtherapeut geregistreerd op het moment dat door de cliënt wordt gebeld of diens e-mailbericht door de huidtherapeut wordt ontvangen. Als de afspraak op maandag staat, verzoeken wij op vrijdag voor 17:00 uur af te melden.
7.3 Zegt de cliënt niet of niet tijdig af, dan kan de huidtherapeut 50% van de kosten van de behandeling in rekening brengen. Het is niet mogelijk om deze kosten te declareren bij de zorgverzekeraar.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Indien zich bij een behandeling een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van de huidtherapeut leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop door de huidtherapeut afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft.
8.2 Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van de huidtherapeut beperkt tot het bedrag van de factuur.
8.3 De huidtherapeut is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakomen van enige verplichting jegens de huidtherapeut.
8.4 De huidtherapeut is niet verantwoordelijk voor schade die voortkomt uit het niet volledig en/of waarheidsgetrouw informatie inzake de algemene gezondheid van de cliënt inzake omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de behandeling.
8.5 De huidtherapeut kan niet voorspellen hoeveel behandelingen de cliënt exact nodig heeft en kan daar ook niet aansprakelijk voor worden gesteld. De huidtherapeut kan alleen het gemiddeld aantal behadelingen aangeven.
8.6 Indien een behandeling niet aanslaat of als de aandoening na verloop van tijd weer terug keert, dan is de huidtherapeut daar niet voor verantwoordelijk en aansprakelijk. Er zal geen restitutie van de kosten voor de behandeling plaatsvinden. De huidtherapeut kan geen garanties geven over het uiteindelijke resultaat.
8.7 Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid verlopen na één (1) jaar nadat het schadeveroorzakende feit zich heeft voorgedaan.
9. Klachten
9.1 In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt over de behandeling door de huidtherapeut, meldt de cliënt dit zo snel mogelijk aan de huidtherapeut. De huidtherapeut en de cliënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
9.2 Indien een oplossing niet mogelijk blijkt kan de cliënt zich wenden tot het Klachtenloket Paramedici. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici waar de huidtherapeut bij aangesloten is, biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Via de website van het Klachtenloket Paramedici kan de cliënt een eenvoudig formulier en nadere uitleg vinden. Hier vindt u het reglement klachtafhandeling paramedici.
10. Nietigheid
10.1 In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
11. Toepasselijk recht
11.1 Op de tussen de huidtherapeut en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12. Wijzigingen
12.1 De huidtherapeut behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
12.2 Wijzigingen worden elektronisch via de website (www.janehuidzorg.nl) en schriftelijk of per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één maand na dagtekening van de bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt niet binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.